joi, 1 aprilie 2010

Serele organice

26 martie - excursie la sere

A fost ultima excursie de la curs. Deja trebuia sa ne apucam de invatat/terminat portofolii ptr examen.
Ne-am dus pana in Fjnn, care e una din cele 5 insule din care e formata Danemarca. A fost chiar draguta iesirea, am mers cu doua masini, am trecut peste un pod, unde se platea (destul de mult se pare, si era o discutie de ce este necesara taxa asta. Si ei au astfel de probleme..nu doar pe la noi pe la Constanta).
Am vazut sere organice. Era o ferma printre cele mai mari din tara. Sau un centru foarte mare. Produceau castraveti, ardei, rosii. Toate in sistem organic. Am aflat ca se poate veni pe vara sa lucrezi la ei, iti dau cazare, masa, si ceva salariu parca, dar acolo cat sa ai ceva bani. Oameni din Europa de est, of course.
Apoi am mers la o tanti ce avea capsuni organice, dar crescute in ghivece. Era o mare discutie daca acele capsuni ale ei chiar sunt organice, cand unul din principiile de baza ale agriculturii organice zice ca planta trebuie sa creasca in sol, sa existea acea legatura cu solul. Tipa reusise sa isi ia omologarea si era mandra de asta.
Apoi ne-am intors acasa. Ne-am oprit la un restaurant unde am incercat sa ne mancam cele aduse de acasa si unde am fost dati afara, ca nu era voie. Am furat un cutit si am mers in masina sa mancam prajitura pe care o adusese o colega, in semn de farewell party (era ultima ocazia cand ne vedeam toti inainte de examen). Danezii astia au ceva pentru prajituri. La orice ocazie, party, zi de nastere, etc, se gaseste unu sa zica "I'll bring cake". Ceea ce e foarte tare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu