sâmbătă, 3 aprilie 2010

Examenul si concertul

Joi, 2 aprilie - Examenul si concertul

Era joi. Toata saptamana fusesem libera si statusem mai mult inchisa in casa, lucrand la portofoliu sau citind. Joi era examenul. Oral. Imi alesesem despre ce vreau eu sa vorbesc, urma sa aflu ce imi alesesera ei. Eram programata pe la 13. Printre ultimii. M-am dus acolo fara teama, poate usor nervoasa, ca era primul examen acolo, ca era in engleaza, ca erau multe credite. Dar profesoara era pasnica, subiectele le stiam, ca lucrasem pe ele 2 luni, nu avea ce sa nu iasa. Doar nota voiam sa o aflu.

Am ajuns acolo, am gasit locul usor mai greu, era alta cladirea decat cea in care invatam de obicei, o cladire administrativa. Treceam zilnic pe langa ea. Ajunsa acolo am dat de cativa colegi, unii intrasera deja. Danezele nu erau foarte multumite de note, Jared n-avea nici un stres, eu intrebam curioasa ce au facut, cum a fost. Am mai vorbit una alta, daca mai mergem la vreun gratar, cum vorbisem mai demult, ce planuri avea fiecare pentru vancata, si-apoi am urcat. L-am lasat pe Jared sa intre, dupa vreo 20 de minute iese, asteapta 5 minute, timp in care discutam cu el si cand tocmai ii ziceam de planurile mele de a merge la concert Cunninlyinguists in seara aia, il cheama. Intra, iese. 7. Intru eu. Vibeke si inca cineva, nu mai tin minte cine plus un obervator. Ca sa se asigure impartialitatea.
Eu imi alesesem ca tema de discutie eseul pe tema "Local and global production of food", ei mi-au ales "Pest management" unde vorbisem despre gandacul de Colorado. Am zis, super in gandul meu, si-am inceput sa turui. Le-am zis eu de avantajele productiei locale, dar si ca nu e chiar atat de buna solutie precum se crede, am zis de emisiile de carbon, de agricultura ecologica, si-am concluzionat ca de fapt cheia e echilibrul. Da, ascultam Silent Strike si CTC cand am scris eseul asta - "o arzi beat la drum lung - pastreaza-ti echilibrul". La final m-au felicitat pentru bibliografia pentru eseul asta. Adevarul e ca asta a fost unul din motivele pentru care am ales tema asta - am gasit multe articole foarte interesante si cu multe informatii bune. Si asta i-a cam dat pe spate. Apoi am trecut la gandaceii mei dragi. La ei, si prin destule tari europene gandacul de colorado nu e mare pacoste cum e la noi. Aparitia lor este monitorizata si se tine o evidenta stricta. Nu prea exista sanse de invazii. La noi e altceva. De aia mi se parea normal sa vorbesc de ei. Am vorbit de multele metode ce se pot folosi in sistemul de agricultura organica pentru a scapa de animalute.
Apoi m-au poftit afara. La chemare au zis 10 (adica 9 la noi - 12 e cea mai mare nota in sistemul danez). Si m-au felicitat ca cica am avut cea mai buna prezentare. Pesemne ceilalti au avut esee mai bune. Dar 10 era super. Mi-am laut la revedere de la Vibeke, si-am plecat repede spre casa. Era deja 4 si ceva si eu aveam de mers la un concert.

I'll talk about that some other time.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu